-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42279 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:392

عمران بن حطان سدوسي بصري كيست؟
عمران بن حطان سدوسي بصري خارجي، كسي است كه از عايشه روايت كرده و صالح بن سرج از او روايت كردهاست. عقيلي گفتهاست كه روايت او قابل عمل نيست و گفتهاست؛ او خارجي بود.
قتّاده ميگويد: او (عمران بن حطان) در نقل حديث متهم شناخته نشدهاست. يعقوب بن شيبه نقل ميكند كه شنيدهاست: عمران بن حطان دختر عمويي داشته كه بر مذهب خوارج بودهاست. با او ازدواج ميكند تا او را از اين راه باز دارد. اما دختر او را به مذهب خود برميگرداند. عمران در شعر از همترازان جرير و فرزدق به حساب ميآيد
ابن حجر در تهذيب التهذيب، شرح حال او را ذكر نموده و گفتهاست: ابو زكريا موصلي در تاريخ موصل از محمد بن بشر عبدي موصلي نقل ميكند: عمران بن حطان نمرد مگر آنگاه كه از مذهب خوارج برگشتهبود، پايان.
ابن حبان در ثقات ميگويد: او به مذهب شراه گرايش داشت. ابن برقي ميگويد: او حروري بود. دارقطني ميگويد: سخنان او بخاطر اعتقاد بد و مذهب ناروايش متروك است. مبرد در الكامل ميگويد: او رئيس، فقيه، خطيب و شاعر قعدة فرقة صفريه است. قعده: گروهي از خوارج بودند كه به جنگ اعتقاد نداشتند بلكه به قدر توان به مخالفت حاكمان جور برميخاستند و آنها را به مذهب خود دعوت ميكردند. و با اين كار، خروج را زينت ميدادند و آن را نيكو ميداشتند.
در ابتدا در طلب علم و اخذ حديث جديت و تلاش ميكرد و بعداً به مذهب خوارج گرفتار آمد. او تعدادي از صحابه طراز اول را درك نموده و از آنها روايت كردهاست و محدثين از او روايتكردهاند. او شعري در ستايش عبدالرحمن بن ملجم مرادي ـ كه خدا لعنتش كندـ قاتل اميرمؤمنان، آن سرسلسلة روسفيدان، همسر بتول و داماد رسول(ص) دارد.

فرهنگ عقايد و مذاهب اسلامي ج 5
آية الله جعفر سبحاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.